mandag 7. februar 2011

Egersund Fayance


Måtte bare vise dere de "nye" gamle moccakoppene mine fra Egersund Fayance (grunnlagt i 1847 av Johan Feyer, som den første industribedriften i Egersund)!
Verdens snilleste svigermor overveldet meg fullstendig da hun her om dagen donerte de til meg. Hun hadde arvet disse fra  sin bestemor, og jeg synes et er så stas at de har tilhørt prinsessens tippoldemor!
Nå står de godt påpasset borte i vitrineskapet og bare skinner mot meg i sine nydelige pasteller ;) Tuuusen takk, Svigermor ♥ You made my day!







Mamma er også godt drillet på hvor høyt jeg verdsetter gamle skatter, da spesielt gjenstander som har tilhørt familien. Disse to flotte sakene er bare noe av det jeg har vært så heldig å få i det siste. Tusen millioner takk til deg også, Mamma ♥





Melkespann etter oldefar, inngravert med hans navn.

Prinsessen er nå endelig frisk etter en seig influensa. Tenker hun koser seg stort i barnehagen idag! Nå skal det vaskes i heimen- det synes godt at vi har hatt ei aktiv lita tulle inne i en hel uke ;)

Ha en tipptopp dag!




4 kommentarer:

  1. Nydelige koppa! Snill svigermor du har.
    Kan tenke meg de e som et smykke der de står.
    Ha en god dag,Tora!
    Klemma :-)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Så utrolig vakre de koppene der er! Så heldig!!
    Ha en flott ny uke
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  3. For noen nyyydelige moccakopper:) e bare litt misunnelig;) hihi
    SÅ artig at navnet til oldefaren din e gravert inn i melkespannet:)
    ha en super uke:)
    klæmma

    SvarSlett
  4. Ååå, så fine ting! De koppene er helt knall!

    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. :) Ha en god uke!

    SvarSlett