tirsdag 23. mars 2010

SUKKERTØYET 1 ÅR !



Lørdag 20. mars kl 12. 08 va det akkurat 12 mnd siden lille prinsessa vår kom til verden, og fra dag èn har kjærligheten til det lille mennesket vært sterkere enn alt annet!
Ettersom månedene har gått, har den hjelpeløse lille bylten vokst seg til å bli ei viljesterk, utforskende og humørspredende  "lita dame".

Avhengigheten til sitt kjære barn, overvinner alt. De små ting i hverdagen som er så store og som betyr så mye, de tingene som gjør dagen så fantastisk god:


Den rungende hjertegode latteren.
Den betingelsesløse kjærligheten oss i mellom.
Det varmende smilet fra en nesten tannløs munn.
Ordet "mamma" som sies flere titalls ganger per dag.
Den lille kroppen som danser av glede til Drømmehagen.
De myke kinnene mot mine, med de små hendene rundt halsen min.
Den enorme gleden hun utstråler hver dag når pappa kommer hjem fra jobb.
Den lille prinsessa som småsnorker og sover så fredelig i sengen ved siden av min.
Iveren i den lille kroppen hver gang hun leker med andre barn eller besteforeldrene.
 
Det er vanskelig å sette ord på hvor takknemlig jeg er som får oppleve det å bli mamma. I en stressende hverdag er det viktig å huske på at denne gaven ikke kan tas for gitt.
 
I helgen feiret vi lille Malin Bertine med 3 kalas! Kun det beste er godt nok for ei lita prinsesse ;)
Fredag kveld var det baking på programmet hos min gode venninne Andrea (http://www.mollyogmeg.blogspot.com/). Hun er sååå flink med kakedekor, og jeg er evig takknemlig for all hjelp! Vi holdt på til kl. 01.30 på natten :)
 
Lørdag kl.1 kom besteforeldre, oldeforeldre og gammeltante i selskap. Lillegull storkoset seg med masse oppmerksomhet, pakker og egen bursdagskake! Heldiggrisen!
Etter en liten ettermiddagslur, kom gudforeldre med barn, samt "tante" Janne, onkel "Geir" og Cecilie :) Kjempehyggelig! Lillegull nøt virkelig det å være midtpunkt hos så mange mennesker. Det tar på å feire bursdag, for når kvelden kom var hun helt skutt stakkars :)
 
Søndag kl. 17 var det duket for enda et selskap, da med våre nærmeste venner med sine søte små :) Ungene var noen solstråler og lekte og koste seg, herlig!
 
Helga ble virkelig vellykket, både for bursdagsbarnet og oss andre- en minnerik dag som jeg gleder meg til å dokumentere i scrappe- og fotoalbumet :)
 
GRATULERER HJERTELIGST MED OVERSTÅTT 1 ÅRS DAG, MALIN BERTINE ♥
ELSKER DEG!!!
 


2 kommentarer:

  1. aaaww.. du skriv så herli :D

    Ja tenk nu e vi endeli i gang me stua :)
    Glær mæ så masse til resultatet!
    Spennanes :)
    Bli symøte hos mæ me engang vi e ferdi.. hehe :D

    Jepp ses i kveld snuppa :)

    klæm

    SvarSlett
  2. Kjempefint innlegg.
    Det ligger en award til deg i hverdags-bloggen min. Ønsker deg ei flott påske!

    SvarSlett