søndag 21. februar 2010

SuPeRwEeKeNd

Da er atter ei herlig helg på hell! Vi har storkoset oss i ett, og det er trist at tiden alltid flyyyger ifra når en har det ekstra koselig..

Fra torsdag til fredag lå lillegull borte for første gang på sine elleve måneder. Jeg må innrømme at jeg gruet meg endel på forhånd, det ville bli så tomt på soverommet uten henne. Jo, tomt var det absolutt, og det var kjemperart å kikke mellom sprinklene uten å se det søte lille fjeset. Likevel gikk det strålende bra! Hun koset seg som bare det hos Farfar og Bestemor, sov hele natten som en engel. Jeg fikk også sove, og greide fint å slappe av. Hun er nå blitt så stor, at så lenge jeg vet at hun er i trygge hender hos nære og kjære, føler jeg meg faktisk ganske rolig. Selv om det ikke tar mange timene før savnet etter henne føles en smule overveldende..:)


Grytidlig fredag morgen, før fuglene våknet, kjørte jeg og Benny til Kiruna for service av bilen og shopping, HERLIG shopping! Til tross for at Kiruna er liten, synes jeg virkelig den bemerker seg angående interiørbutikker. Der finnes flere små perler av butikker, og ikke alle disse kjedene du finner i Narvik (sett bort fra et par stykker da).


Kaffe fra The Spice Tree.

"Lenas Present Bod" utmerker seg klart hos meg! Jeg har vært der tidligere, og synes at utvalget av varer bare har blitt bedre og bedre. Der finnes skåler, krukker og koppestell i de søteste sukkertøyfarger (får nesten vann i munnen), romantiske blondeprodukter (duker, forklær ++), kaffe og tè som pirrer enhver smaksløk (frister smak av blåbærmuffins?), smykker, såper, hyller, lamper, veggpynt og det meste av fristende og nostalgisk nips til huset. Av merker fører de blant annet Green Gate, Bruka Design, IB Laursen og Miljögården. Jeg er FORELSKET!!

Pastellfargede små skåler fra IB Laursen, "Sweets"- skål fra Bruka Design.

Jeg ble mildt sagt helt vill i blikket straks jeg satte min fot innenfor døra! Visste ikke hvor jeg skulle begynne..opplevde virkelig å være i butikkhimmelen! Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg øyeblikkelig ønsket å kjøpe 80 % av butikken- den var helt MEG! Jeg er sikker på at hjertet hamret noen ekstra slag av ren lykke over alle de lekre funnene :)

Skal det være et drops? Knotter fra IB Laursen.


Tror du jammen meg ikke drømmelampa også dukket opp! Lykke, lykke, lykke! Knips meg gjerne over munnen, men til tider kan materielle shoppefunn også gi LYKKE :)


Trekk til lampeskjerm fra IB Laursen.

Denne butikken kan jeg anbefale på det sterkeste! Jeg gleder meg allerede til å dra tilbake for å gjøre både gaveinnkjøp og nye innkjøp til meg selv, hihi.

Like ved "Lenas Present Bod" ligger den hjemmekoselige kafèen "Sahara". Den er virkelig stemningsfull med slitte, gamle møbler, fristende kaker i alle varianter, ferske chiabattas og masse annet godt!

Jeg og Benny hadde en kjempetrivelig tur til det store utland, men mot slutten av dagen ble savnet etter lillegull svært stort, og gjett om det var godt å komme hjem til gullet vårt! <3>


En liten Sverigepakke måtte til. En liten utvidelse av "Little People"- samlingen falt godt i smak hos lillegull.

Fra i går til idag har vi hatt besøk av Cecilie, datteren til et av våre vennepar. Det har vært superhyggelig med besøk av snuppa! Vi har hygget oss hjemme, vært på bytur og sett film. Cecilie er så flink til å leke med Malin Bertine, og lillegull lyser opp hver gang hun ser henne.

Gulljentene!

I kveld har vi hatt besøk av min bestevenninne og Malin Bertines gudmor, Suzanne. Det er alltid så koselig å se henne! En perfekt avslutning på ei superherlig helg!





I går var lillegull elleve måneder. Gud som tiden løper løpsk!
Nå er det bare 1 mnd til vi skal feire STORT :)


Gratulerer så masse til min skjønne guddatter Isabella Mari som fylte 1 år den 17.! Hipp Hurra, lille venn :)



Håper dere har hatt ei alle tiders helg :)





4 kommentarer:

  1. Så mye fint du fant i Kiruna, æ vil å dit!!!!
    Bra dokker har hatt ei fin helg :)
    Her e formen omsider på tur å stabilisere sæ etter en litt fuktig kveld i går.. hehe
    Veldig fint bilde av Suzie å gullet :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg leste dette innlegget som Drea.se har skrevet til NIB og der lærte jeg litt om hvrdan man får skarphet i forgrunnen og uklarhet i bakgrunnen: http://www.drea.se/guide-til-a-ta-bedre-bilder-del-1/

    Jeg setter kameraet mitt i Av innstillingen for å ta slike bilder :-)

    Jorid

    SvarSlett
  3. hihi... nu vil æ åsså til Kiruna... hmmm. Kanskje d blir næste hæleutflukt? fine bilda:)
    klemz

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har kjøpt:) løst å forklare kor denna butikken ligg?;) vi skal kanskje snart til kiruna, å da må æ jo nesten prøve å komme mæ innom denna skattegruva;)
    klæm

    SvarSlett